Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie zobowiązuje się zapewnić dostępność
swojej strony internetowej
zgodnie z przepisami USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej bip.pcpr.powiatwalecki.pl .
Status pod względem zgodności
Status:
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych .
Treści niedostępne
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
a) niezgodność z USTAWĄ z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych:
Część dokumentów zamieszczona jest w postaci nieprzeszukiwalnych plików .jpg (skany dokumentów). Są to zarządzenia dyrektora PCPR w Wałczu oraz zapytania ofertowe, które zostały zamieszczone przed dniem wejścia w życie ww. ustawy.
b) nieproporcjonalne obciążenie:
-
c) treść nie wchodzi w zakres mających zastosowanie przepisów:
-
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia:
2020-09-28
Metoda przygotowania oświadczenia:
Deklaracja została sporządzona na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu:
2020-09-28
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Opis (wraz z odnośnikiem) mechanizmu informacji zwrotnej, który ma być stosowany do zgłaszania organowi sektora publicznego wszelkich nieprawidłowości w zakresie zgodności oraz występowania o informacje i treści wyłączone z zakresu dyrektywy:
Zgłoszenia wszelkich nieprawidłowości w zakresie zgodności oraz występowania o informacje i treści wyłączone z zakresu dyrektywy, proszę kierować na adres poczty elektronicznej: pcprwalcz@o2.pl, osobiście lub pocztą tradycyjną: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Al. Zdobywców Wału Pomorskiego 54, 78-600 Wałcz
Dane kontaktowe odpowiednich podmiotów/jednostek/osób (stosownie do przypadku) odpowiedzialnych za dostępność i rozpatrywanie wniosków przesłanych za pośrednictwem mechanizmu informacji zwrotnej:
Małgorzata Kosikowska
Adres e-mail podmiotów/jednostek/osób (stosownie do przypadku) odpowiedzialnych za dostępność i rozpatrywanie wniosków przesłanych za pośrednictwem mechanizmu informacji zwrotnej:
m.kosikowska.pcprwalcz@wp.pl
Numer telefonu odpowiednich podmiotów/jednostek/osób (stosownie do przypadku) odpowiedzialnych za dostępność i rozpatrywanie wniosków przesłanych za pośrednictwem mechanizmu informacji zwrotnej:
67 345 05 35
Postępowanie odwoławcze
Opis (wraz z odnośnikiem) postępowania odwoławczego w przypadku niezadowalającej odpowiedzi na powiadomienie lub wniosek przesłany zgodnie z art. 7 ust. 1 lit. b) dyrektywy:
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dane kontaktowe właściwego organu odpowiedzialnego za postępowanie odwoławcze:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich al. Solidarności 77 00-090 Warszawa biurorzecznika@brpo.gov.pl INFOLINIA - 800 676 676 poniedziałki 10.00 - 18.00 wtorek - piątek 8.00 - 16.00
Data publikacji strony internetowej lub aplikacji mobilnej:
2010-10-01
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej lub aplikacji mobilnej, po dokonaniu istotnej zmiany jej zawartości, polegającej w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji lub zmianie sposobu publi- kowania informacji:
2020-09-22
Informacja lub link do informacji o sposobie dokonania oceny dostępności cyfrowej:
https://achecker.ca/checker/index.php
Informacje na temat utworzonych na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej skrótów klawiszowych służących przemieszczaniu się po elementach strony internetowej lub aplikacji mobilnej i uruchamianiu dostępnych na nich funkcji:
SHIFT + ALT + H - Strona główna SHIFT + ALT + M - Zawartość strony SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka SHIFT + ALT + 0-9 - Menu
Link do deklaracji dostępności aplikacji mobilnej, w przypadku posiadania przez podmiot publiczny aplikacji mobilnej:
nie dotyczy
Informacja o możliwości powiadomienia podmiotu publicznego o braku dostępności cyfrowej:
Każdy ma prawo: zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie. Żądanie musi zawierać: dane kontaktowe osoby zgłaszającej, wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie, wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej. Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Zgłoszenie powinno być przesłane pisemnie na adres korespondencyjny Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wałczu lub elektronicznie na adres pcprwalcz@o2.pl
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich:
Informacja o dostępności architektonicznej siedziby podmiotu publicznego dla osób niepełnosprawnych:
Obszar w otoczeniu budynku jest dostosowany do poruszania się osób z problemami motorycznymi. Obiekt posiada zadaszenie nad wejściem chroniące przed opadami. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wałczu usytuowane jest na jednym poziomie.
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Pierwsze wejście od Alei Zdobywców Wału Pomorskiego 54 prowadzą schody (po prawej i lewej stronie znajduje się barierka). Drugie wejście boczne od strony parkingu posiada podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich (wejście przez Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności). Przy wejściu do obiektu znajduje się czytelna tablica informacyjna. Nad wejściami nie ma umieszczonych głośników dźwiękowych dla osób niewidomych i słabowidzących. Sekretariat Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wałczu znajduje się w bezpośredniej bliskości od wejścia do budynku. Dla osób na wózkach dostępna jest cała siedziba PCPR w Wałczu. W korytarzach jest dostateczna przestrzeń pozwalająca na wygodną komunikację osób na wózkach. Oświetlenie części komunikacyjnych nie powoduje powstawania ostrych
i kontrastowych cieni. W obiekcie jest winda, która spełnia wymogi dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Dostępna jest toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Aktualnie w PCPR w Wałczu nie można skorzystać z usługi tłumacza polskiego języka migowego, jest możliwość po wcześniejszym uzgodnieniu.
Wyjaśnienie dotyczące zobowiązania organu sektora publicznego w zakresie dostępności cyfrowej, na przykład:
— zamiar osiągnięcia wyższego poziomu dostępności niż wymagany prawem,
— środki zaradcze, które zostaną podjęte w celu rozwiązania kwestii niedostępnych treści na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych, w tym ramy czasowe wprowadzenia tych środków w życie:
Dokumenty niedostępne cyfrowo będą w miarę możliwości sukcesywnie wymieniane na dokumenty dostępne cyfrowo
Formalne zatwierdzenie (na poziomie administracyjnym lub politycznym) oświadczenia w sprawie dostępności:
-
Odnośnik do sprawozdania z oceny, o ile jest dostępne, oraz w szczególności, jeżeli status strony internetowej lub aplikacji mobilnej pod względem zgodności wskazano jako „w pełni zgodna”: